Havaji, Molokai kanal 2018, dnevnik

Piše: Mladen Levačić

21.8.2018. Sada sam se sitija kako me lik jednom pita ima li od Kosirace do mula autobus... nikad vise ali nikad nitko mi nesmi rec da mu je nesto daleko, da smo isli dalje bili bi blize, 12 sati razlike, mentalitet nas, pomalo, doceka nas covek koji zna coveka koji zna Riccardo Kuhar, Igor ljudina na kvadrat! Sutra krecem u obilazak...

22.8.2018. Dan protekao u bunilu promjene vremenske zone, more toplo, plaze prekrasne, sa nasipima koji smanjuju valove. U glavnoj trgovackoj ulici sve fensi marke za guljenje Japanaca kojih ima ka Japanaca. Mene jedna prodavacica zaskocila sa pitanjem di kupujem kozmetiku. U Lidla sam odgovorija, a ona je taj tren pozalila sta je potrosila dva testera na najviseg lika u ulici.

23.8.2018. Danas dva puta išli na plažu i na kraju dana u veliki šoping jer stiže Lane, uragan 5. kategorije, kažu od 1994. nije bilo takvog, blabla...
Uglavnom, atmosfera u butigi je kao da je Badnjak, samo šta je glavno kupit vode i toaletnog papira, očito se sprema veliko sr...

24.8.2018. Dok čekamo Lane, Dina je odradila dva treninga, ovo za sada izgleda kao naše jugo.
Oglasila se sirena za upozorenje, policija upozorava preko razglasa, a surferi uredno idu na more, to je ovdi kult u kojem je staro i mlado, muško i žensko, da tu živim i ja bi se zalipija. Uglavnom, policija upozorava ali ne brani, svatko odgovara za sebe ali ne može posli reć "Nisan zna!" Kada se ova Japanka popela na stine zna san šta će se dogodit jer je minutu prije val tu pljusnija ali onda ne bi vidili ovu sliku.

25.8.2018. Vjetar jača, Lane sporo dolazi...surferi se i dalje ne obaziru na zabrane iako je policija danas malo stroža nego jučer.
Zadivilo me nekoliko stvari ovdi, kako se štite plaže od valova koji neprekidno dolaze, kako su plaže čiste, kako nigdi nema parkiranog auta na kornižu (možda jer svaka zgrada ima minimalno 5 katova parkirališta), svi tuševi su besplatni, svakih 100m je špina za napit se vode, na nijednoj plaži nema kafića, a na svakoj je zabranjeno pušenje (nemam pojma kako ovo prežive).

26.8.2018 Ništa od Lane, oslabija, skrenija na zapad, važno da se digla panika...Život se vraća u normalu u kojoj je normalno vidit nekoliko japansko/korejskih vjenčanja na plaži svaki dan u tjednu. Vjenča ih matičar, lagano svira domorodac na ukulelama, a oni potpisuju presudu na papiru sa podloškom. Uz njih je i japansko\korejski fotograf i prosječno tri svata i to je to. Cili "pir" stane u ovakvo vozilo, po ovima bi hercegovačke sale za pir krepale od gladi.
Tu je i par slika okoliša medicinskog fakulteta, čisto onako…

27.8.2018. Danas malo povijesti, ovo na slici (ne ovaj sa blesavom facom) je prvi kralj Havaja koji je ujedinio sve otoke, šta nije bilo lako jer su udaljeni kao od Trsta do Drača. Ime mu je bilo Kamehameau I, umro je 1819. nasljedio ga je sin i sve je bilo dobro do kraljice Lili koja se udala za američkog hrvata. Naravno, di se mi pojavimo trava ne raste i 1893. ukinuta je monarhija.
Uspomene se ovdi brižno čuvaju pa se i sadašnji guverneri proglašavaju u paviljonu na slici, inače Havaji trenutno imaju guvernerku.
E da, usput, počea sam trčat, ovdi svi trče, ali baš svi!

28.8.2018. Danasnji raport malo ranije jer za nesto vise od po ure krece Dina...na otoku Molokai smo, dosli avionom ATR na otok od 7000 stanovnika, raste rogac i vanilija na sve strane, na plazama se ne vata misto sugamanom, vulkanski kamen na sve strane, a sada buc bac boc, palo je sunce pala je noc…

29.8.2018. Na kraju dana, na kraju snaga....dok se vi budite, mi polako sabiremo dojmove i osjećamo veliko olakšanje nakon svega. Kao što već rekoh, na Molokai smo letili nekih 20 minuta i sletili na aerodrom usrid polja sa aerodromskom zgradom nalik na splitski autobusni kolodvor. Cili otok veličine onako odokativno ka naša Korčula u 5 naselja ima 7000 ljudi i na njemu su uglavnom plantaže. Imali su i jak turizam neko vrime i to baš na mistu odakle je Dina startala. Vrhunski smještaj, za bazenima, zelenilom i golf terenom 10m od mora di si moga doć igrat samo na nečiju preporuku. Počela se stvarat gužva, došljaci su počeli nervirati domaće i ovi su sve učinili na se resort zatvori, što se na kraju i dogodilo. Kada netko ko nije domaći dođe lovit ribu oko otoka, vade pušku i pucaju u zrak uz upozorenje "I have more in rifle!"
Opasni smo mi boduli

30.8.2018. Današnji dan je protekao uglavnom u odmaranju i čitanju članaka o Dininom preplivavanju.
Bilo je u člancima svega, imam sina, valovi su bili 13 metara i Dina je plivala 12 sati, samo su od nekih hitova.
Dobro, prvo i treće se nekako (nemam pojma kako) može falit ali val od 13 metara, to je zgrada na 4 kata čovječe!!
Uz to, u zadnjem live javljanju na facebooku sam rekao da Dina pliva 11:44 i da je cilj blizu (a u videu se vidi koliko blizu) i naravno je netko skužio, aha plivala je 12 sati i svi to prepisuju bez provjere. Na 100m, stotinka je malo, na 1 500m, sekunda je malo, a na 42km, sat je malo, sve treba staviti u kontekst. Dina je plivala 13:07, 13 su sati a 7 minute

31.8.2018 Bili mi u djiti danas po otoku, Pearl Harbour, North Shore, Turtle Bay....ovo prvo obasli u jatu turista i medju njima Japanci, hm....ovo drugo poznato po najvecim poznatim valovima (Pipeline) tu je svjetsko u Surfu u 12. misec, kazu da je to vidit religijsko iskustvo i na kraju Turtle Bay, najsjevernija tocka otoka, sa resortom i svim mogucim luksuzom, vilama i golfom koji ne jede malu djecu ka negdi.

1.9.2018. Waikiki detaljno, to je bila danasnja shema.....najpoznatija lokacija na Havajima, plaza duljine 2.5km, iza koje su nebrojeni hoteli predvodjeni Sheratonom, Hiltonom i najstarijim Moana Surfriderom sagradjenim 1901.
Prilaz na plazu je svugdi javan, tusevi su brojni i besplatni, lezaljku tek kada iznajmis negdi smijes staviti. Vecim dijelom je uz plazu velika livada sa stolovima i ogromnim stablima koji cine hlad. Svi surfaju, oni koji to ne rade, posalju ih u neku ustanovu na promatranje. Uz to, plivaju, trce, voze biciklu, igraju odbojku na pijesku i veslaju u tradicionalnom kanuu.
Tu su i brojni spomenici neznanim i znanim junacima Havaja od kojih je najznacajniji Duke Kahamanoku sa 4 olimpijske medalje u plivanju i veliki promotor Surfa sa pocetka 20. stoljeca. Zalazak sunca je posebno inspirativan, svi tada stanu i uzivaju u prizoru.
Lako bi se navika na ovo…

2.9.2018. Ovo je zadnje izvjesce jer nakon kratkog sna polijecemo ujutro u 7:00....Honolulu-San Francisco-Frankfurt-Zagreb-Split, u Split dolijecemo u ponediljak u 22:50 po HR vremenu.
Na kraju svega mogu reci da je ovo bio dozivljaj za cijeli zivot, bilo je i drame i sporta i komedije i dokumentarca.
Honolulu me odusevio, veliki grad sa ozbiljnim turizmom, bez guzve, ljudi izuzetno ljubazni, ponosni i opusteni.
Usred grada mozete vidit lika u kupacima, mokrog, bosog, na bicikli bez kacige, sa daskom sa strane kako vozi najprometnijom cestom od 3 trake. U ovih 13 dana mozda jednom sam cuo trubu od auta, a grad ima 400000 stanovnika.
Aloha je i pozdrav i stav....kako rece nas prijatelj Igor, znaju biti opusteniji od nas, u petak u podne je opsta bezanija sa posla, posebno ako su dobri valovi na vidiku.
I na kraju, hvala svima na podrsci, vidimo se u nasoj hemisferi...

Mahalo,

Mladen

O Dini

Kako sam počela! Dina CV :)

Kalendar

Najava zanimljivih događanja u kojima Dina sudjeluje naravno plivajući :-)